Dagje vliegen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van EddeSchoolmeester - WaarBenJij.nu Dagje vliegen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van EddeSchoolmeester - WaarBenJij.nu

Dagje vliegen

Door: EddeSchoolmeester

22 Juli 2012 | Filipijnen, Manilla

Tja,
doordat Philair de oorspronkelijke vlucht van vandaag, rechstreekse vlucht Puerto Princesa naar Cebu, had gecancelled, zitten we nu op de luchthaven van Manila als 'transfer passagiers' te wachten op de 'connecting flight' naar Cebu.
Tot onze eigen verbazing hadden we een aantal dagen geleden voor de vlucht van Cebu naar PP uiteindelijk, na veel van de ene koffer naar de andere verplaatsen en een extra plastic tas met extra handbagage ( of was het nu "personal belongings" ?') met een beetje inhoud uit de handbagage koffer, niets moeten bijbetalen voor het overgewicht dat we toch echt wel hadden. Snap je het als lezer niet? Wij ook niet, maar kennelijk mochten we 10 kg extra of kon men niet tellen. Dit keer werden we compleet verrast doordat we eerst geconfronteerd werden met 10 kg overgewicht, 3000 pesos bijbetalen, even later werd dat voor 5 kg, nog iets later werd het 'slechts' 4 kg overgewicht. Ook hier weer stuk bagage naar handbagage, op ons verzoek. Toen moest Ik nog wel mijn rugzak ( personal belongings) laten wegen vond men. We werden een beetje overrompeld daarmee. Alles wat er in zat mocht eigenlijk, het gewicht van het. Totaal was ineens ook een punt. Toen er 4 kg afgerekend zou moeten worden, heb ik maar akkoord verklaard. Achteraf gezien natuurlijk, de personal belongings hebben geen gewichtsgrens, alleen een inhoudelijke beperking: camera, computer/ laptop, enig leesvoer voor tijdens de vlucht, wat klein etenswaar, regenjasje, portemonnaie toegestaan. Doordat ik de opladers erbij ad wog het geheel wel door, maar het maximum gewicht staat uiteindelijk nergens vastgesteld. Overrompeld dus.
Het gaat maar om 24 euro voor ons samen, dus valt financieel gezien naar Europese maatstaven mee.
Toch weten we zeker dat bij een volgende keer de camera om de nek wirdt gehangen en de opladers in de personal b. bij Dayeng in haar handtas. Kijken wat we dan weer krijgen te horen. De personel b. laten wegen, daar gaan we echter niet meer zomaar mee akkoord. We waren dus nigal geirriteerd, ook beetje ( ik dan) over Mijn gebrek aan scherpte. Zal wel aan de vakantiegeest liggen.
Vanavond laat, 20.40u landen we op Cebu.
Morgenmiddag vroeg zijn we op Boracay!